** sTudeNt **

29 September 2012

** Belajar dari lesen **

salam semua ..
lama rasanya tak menulis.. :)
harap masih ada ruang untuk bercerita di sini..

aku sudah berusia 22 tahun..
ayah baru izinkan aku mengambil LESEN kereta..
waaa mula-mula rasa lambat kot..

pernah aku persoalkan :
"tu la ayah dulu tak nak bagi orang amik lesen,
kalau tak dah boleh tukar-tukar memandu..hehe.."
(dalam nada bergurau ada maksud tersirat.. habit..)

jawapan balas dari ayah aku :
"perkara yang lepas cuba tengok dari sudut positif, 
dan ayu akan bersangka baik dengan tindakan ayah"
(sambil tersenyum ada maksud yang lebih tersirat)

terdiam aku.. sengih-sengih malu... 

ya., ayah sedang ajar aku berfikiran positif...
lihat perkara di sekeliling dari sudut yang baik...
InsyaAllah, ia takkan menjadi masalah bagi kita...

Allah dah tetapkan pada 22 tahun ni baru aku dapat lesen...
'Izin ayah' itu hanya sandaran penyebab untuk sampai ke tahun ini...
begitu juga dengan perkara yang lain...
Waallahualam...

p/s : aku suka fikir benda sampai jadi rumit.. maaf..

1 comment:

Diya Edhayaa said...

sme la kite ayu.. umo 22 bru nk ade lesen.. huhu